Ziua a 17-a: Evaluarea nevoilor comunităților/ Vizităm Northwestern University

4 aprilie 2011 - urmare

Azi, prima zi după "escapada" de la Chicago, am avut teorie (completată de teme individuale și pe grupuri, firește). Pe scurt, expunerile și dezbaterile au fost legate de evaluarea nevoilor comunităților, în vederea înființării, dezvoltării și diversificării serviciilor de bibliotecă. Prezentările au fost susținute de Rebecca Teasdale, director adjunct de Servicii și programe publice la Oak Park Libray, vizitată joia trecută - Ziua a 13: O bibliotecă de povestit la nepoți...
Rebecca ne-a fost un profesor bun (în 28 martie ne-a prezentat "Stabilirea nevoilor utilizatorului"), pe lângă că știe biblioteconomie, "simte" instinctual foarte bine cum această știință poate și trebuie pusă în slujba comunității; după părerea mea, cel puțin, Rebecca este liderul informal în biblioteca Oak Park, a contribuit la un succes de neimaginat în alte biblioteci, chiar americane, iar aceasta a reieșit pregnant și în timpul vizitei noastre, din modul cum s-a identificat profesional și emoțional cu instituția ei...

Un video de azi, cu parterul Bibliotecii de Științe agricole din Champaign-Urbana, unde avem majoritatea activităților teoretice:



*
Profit de ocazie că pentru astăzi n-am prea multe de postat și consemnez ceva ce am vizitat ieri, iar din lipsă de timp n-am putut scrie încă.
Înainte de a ajunge în vizită la familia americană despre care am povestit, Virginia Kerr ne-a întrebat dacă nu vrem să vizităm o bibliotecă universitară aflată în drumul nostru. Bineînțeles că ideea ne-a ispitit. Biblioteca Universității Northwestern din Evanston este o bibliotecă modernă, ca toate bibliotecile pe care le-am vizitat aici; are, probabil, tot ce-și poate dori cineva care o utilizează, atât în privința confortului utilizatorilor-studenți, cât și în privința colecțiilor și resurselor, în general. Biblioteca este situată pe malul Lacului Michigan, la Nord de Chicago, într-un parc frumos, și este constituită din trei corpuri de clădire, îmbinate abia perceptibil. La ora 10 a dimineții de duminică, biblioteca avea deja studenți care îi utilizau serviciile și logistica. Dintre multe alte lucruri pe care le-am văzut, cel mai mult am poftit la un echipament de digitizare a informațiile de pe suport tipărit, o "mașinărie" nu foarte scumpă (18.000 $ am aflat că a costat) care mi-ar fi de mare folos în proiectul de memorie/istorie locală cu care am candidat și am fost selectat în Programul Mortenson pentru Lideri și Inovatori. Cu un astfel de echipament simplu, care scanează cartea (ziarul/partitura/desenul etc) pusă ca pe o "măsuță", dechisă filă cu filă, precum pentru citit, filele nefiind atinse de nimic ("cititorul" electronic e la mare înălțime), digitizarea oricărui text tipărit devine o formalitate...


Album foto vizită Northwestern University Library.

*
Imagini de azi din Champaign-Urbana, locul în care veverițe și gâștele sălbatice se simt ca acasă pe străzi și în parcuri...


(Valentin Smedescu - Champaign-Urbana) 
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu